Memaparkan catatan dengan label penang. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label penang. Papar semua catatan

Jumaat, 31 Disember 2010

Penang Krismas : Day 3

Day 3 : 27 Disember 2010

Sayup2 aku dengar bunyi henset. Walaweh, subuh! Mila tido. Ok2 aku semayang dulu nanti aku dah selesai baru kejut.

Siap doa, lipat2 telekung aku kejut la Mila. Baru aku tau. Dia dah semayang dan telah membuat beberapa percubaan menggerakkan aku namun gagal hinggalah aku bangun bila alarm henset bunyi. Haha. Ok, jangan gelak. Kena kejut Haida kat luar. Dia keje hari ni.

Tiba2…

OMG! Pintu! Tombol takde. Tapi selak (sebutan: sir-luck)ada. Camne nak pulas? Alamak2! Haida kat luar nak kejut camne?

Kejut Mila dulu. Mila mamai2 bercakap pun dengar tak dengar. Tapi tak berapa mamai la bila aku bagitau pintu rosak tombol takde – well kita dah terkunci - Haida tak boleh masuk camne dia nak g keje. Mila cuak dan cergas – cuba bukak pintu. Aku cuak tapi blurr. Ok, tepon Haida, yang hanya dipisahkan selapis dinding. Yelah! Takkan nak jerit kuat2 “Tolong2! Kami terkunci” subuh2 tu. oh so dramatic.

Dengar henset berdering, sejurus tu, Mila Berjaya menarik sir-luck. Pintu terbuka. Ok, mila membuat drama kelegaan sambil menghempas badan ke tilam. Eh ada ker?Haha.. Haida masuk. Blurr. Haha.

Makanya, Haida tinggal kunci dan g kerja. Nanti breakfast sesame before kelas. Sesama ngan Eton sekali. Semalam Eton kan bz kenduri, so hari ni hang out jap ngan dia before balik ke Selangor. Haida balik lagi tak lama pastu. Haha. Rindu kami lah tu. So sejam before kelas dia, kami turun bawa barang semua. Nak g sarapan. Beramah mesra jap ngan kontraktor cina yg renovate umah jiran Haida. Load barang dalam keta aku dan jalan ramai2 g Fantasi, dekat2 ngan poli. Dengan Yana sekali. Yeay!

Kesian pekerja Fantasi tu merajuk kena usik ngan Haida ngan Yana. Tapi takpe, boss dia cam approve jer usikan tu. Haha. Makanan agak sedap. =) Babai2 dan peluk2 dan muah2 Haida n Yana (kali ni sentimental pasal tak tau bila lagi nak jumpa..Dan Haida asik pujuk Jakarta…Jakarta…Jakarta…) Thanking Haida for great hospitality..sob3..terharu seyh…

Aku, mila n eton. Sekali lagi ke queensbay. Tak boleh jauh2. Pasal dah nak balik petang ni. Mila kan berjemput. Hehe. So, movie lagi sekali. Pening ah nak tengok citer apa. Tron-Legacy. Walaupun Haida pernah review citer ni tak best. Tu je citer yang timing dia agak seswai. Pay as a student. Masing2 dengan bangga tunjuk student card yang kalau dibuat dari besi, pasti dah berkarat. Wahaha. Student kerrrrrrrr??? Yer, setahun yang lalu. Atau lebih?

Tron-Legacy. Best la Haida. Serius best. Agak computer science disitu. Dan menganalogykan system pengkomputeran dengan sedikit fitrah ketuhanan. Tapi ketuhanan yang ditunjukkan dalam ni agak tidak begitu sempurna. Mujur lah. Entah kenapa, citer ni agak sentimental bagi aku. Beberapa kali, aku macam nak menangis. Macam lah. Mood ending dia seswai la ngan mood aku masa tu. Sentimental, sedikit sedih tetapi bahagia. Ha, nak tau layan lah Tron-Legacy.

Habis movie, solat jap kat qb. Pasni nak jumpa mak ayah Mila. Mila nak pujuk ajak makan sama. Makanya, kami ke Anjung Semarak. Kafe like dining area dalam USM, dekat2 ngan School of Art. Cantik weyh! Arghhhh..Tension lah. Asal USM buat banyak tempat best lepas aku graduate?

Bayangkan pelantar di antara dedahan pohon semarak api. Dengan bumbung transparent mengalir air buatan. Ada anjung betul2 di bawah redup rimbunan daun. Woi tak tipu lah! Memang gitulah dia. Cantik sangat.

ihsan http://www.facebook.com/anjung.semarak
Tepi Book Garden - kedai buku. Aku order nasi goreng kampong. Ayah Mila belanja kami. Thankz pakcik Hussein. Hehe. Nasi aku sampai lambat, ayah n mak Mila caring woo kat aku. Berapa kali ayah Mila g rush dorang. Nasib mak ayah Mila, kalau mak ayah aku, sumpah aku peluk tanda terharu. N mak Mila word of wisdom, aku macam terbayang2 kalau aku dah tua dah kahwin ada anak, aku nak jadi smart cam dia boleh tak? Confident cam dia. Comel lah dia ngan ayah Mila. Ok2, terlalu jauh aku berangan tu. Cuma yang aku terkilan, aku tak mampu habiskan nasi goreng tu. Banyak sangat. Kalau sampai awal, boleh aku share ngan mak ayah Mila, klo dorang sudi la. =)

So lepas tu, babai2 mak ayah mila ngan mila sekali, eton hantar aku g keta, babai2 eton plak. Msg F yang tengah demam cakap aku nak balik. Aku pun drive dengan berat hati dan sangat berhati2. Penang ni aku seram sket. Tak nak lah kena hon. Dahlah plat number B. Sekali entah macam mana, aku terlepas simpang ke jambatan. La…takkan lah kot???? Ye! Itulah dia.

Aku masuk USM balik..Mengimbau kenangan balik…Kuar ikut Sg Dua balik, dan amik simpang ke Jambatan.

Rasa kabur je mata aku. Shit! Aku menangis ker??

Laju je aku tekan minyak. Babai korang~~~

The end of day 3
-The End-

Khamis, 30 Disember 2010

Penang Krismas : Day 2

Day 2 : 26 Disember 2010

Plan utama hari ni, g kenduri kahwin eton kat Tg Bunga. Eh, aku taip kenduri eton? Tak tak… kenduri abang dia. Hehe.

So, selepas semalaman tidur yang nyenyak ditenung sekor bear dan zirafah, aku bangun agak awal. Tak basuh muka pun terus layan baca Men from Mars, Women from Venus (intro je kot aku sempat baca). Pastu Haida masuk bilik, bincang2 sket pasal plan g kenduri. So, kena tunggu Mila mai dari SP – mila guide ke rumah Eton. Yahoo…Mila nak mai. (perasan tak? Terus tukar slanga utara bila cakap pasal Mila)

Haida ajak sarapan. Kopi O. Eh, bila aku mandi? Ok, aku sarapan dulu kot. Eh, ke aku mandi dulu baru sarapan. Eh aku tak ingat lah =P. Hmm…mgkin aku gosok gigi dan cuci muka then sarapan dulu? Err…Betul lah…Tak ingat. Grr.. Sambil sarapan, sambil layan majalah Just For Fact…Eh? Ke Just the Fact. Grrrrrrrrr…Ni nak marah ni… asal aku x ingat…Ok, aku ingat sambil2 tu jugak aku layan Ben 10 kat tv.

Ok, jom g umah Eton. Amik Mila kat USM. Tata babai ngan ayah Mila dan heading to Tg Bunga. (Mila manja oo suh ayah mai antaq – walaupun dinafikan sekeras2nya oleh Mila..Haha) Haida Drive. Kami x sesat. Yeay! Oh tak. Ada sekali salah masuk simpang, tapi sempat U-turn. Hehe.

Sampai kenduri, Eton dah menanti dengan cantik sekali. Pheewit~~ Hehe. Salam2 ngan mak dia then terus g melantak la. Sarapan kopi O je tadi. Perut dah macam ada pesta Diwali dah. Nasib ada kari. Memang kena lah. Habis makan xmo bangun dah. Terus layan menyembang. Sekali sekala ada iklan dari anak-anak kecil duk datang dekat Eton sambil cakap “Hai, aunty cantik~~~” something like that lah. Sampai berbaris anak2 tu nak puji Eton. Hmm…Eton jampi apa mereka2 itu (nada nak amik petua..haha). Sangat comel. Lepas tu…. Jeng Jeng Jeng… terbongkar lah satu rahsia (xde lah rahsia sangat pun)… aku, mila n eton pakai hanset sama model wei!!! Apa ni??? Haha. Unexpectedly. No planning ke whatsoever. Chemistry ker? Mujur Haida taste agak sedikit tinggi, kalau tak, ntah2 sama gak. Ha kau…amik, BORIA. Haha. Lama duk menyembang, kesian tetamu lain xde meja nak duk. Kami, walau agak macam sedikit berat hati nak tinggal kebestan sembang ngan Eton terpaksa akur lah. Zuhur pon tak tunai lagi. Dan tenaga Eton diperlukan utk kerja selain menyembang dengan kami. Haha.

Ingat nak g Gurney, tetapi persalinan yang sedikit tradisional itu memungkinkan kami nampak seperti orang keje pejabat tgh mengular (walaupun ahad). Kami cadang nak balik je lah ke Bayan Lepas. Sempat lalu depan Fort Cornwallis, Haida ajak melawat situ. No way! Lagi sekali – dengan baju yang sedikit tradisional itu, tentu kami nampak seperti cikgu2 sejarah tengah wat research kesan penjajahan. Takmo ah. So, kami pun balik. Haha.

Solat, mandi, semua2 lah. Jom g jalan2 ngan mila plak.

HDD Mila rosak – mana nak g? BJ lah mana lagi. Sekali g situ, tokey dia test2, ok plak. Mila sedikit hmm…blur disitu. Haha. Tapi ok what? Mila dah buat muka sugul before tu takut kehilangan cerita2 korea koleksinya klo HDD tu betul2 rosak. Pengakhiran yang gumbira, kami pun main bowling. Ha kau…amik Mila strike banyak kali. Gembira punya pasal kot. Haha. Aku? Malas nak cakap lah.


Masa bowling, ketaq dah kelaparan. Eh? Last makan masa kenduri tadi jer. Nak dinner! Nak dinner! Ajak F. Hehe. Walaupun baru baik demam dan masih batuk, dia tetap datang. =)

Hammer Bay. Yes! Setiap kali datang pun ader je perkembangan terbaru. Kali ni, ada pelantar tempat makan bersila betul-betul tepi laut. Angin malam, fuh! Sepoi tak berapa sepoi la. Sejuk! Malam tu Piala Suzuki Final Malaysia vs Indonesia. Ha lagi sekali. Amik kau. Dekat ngan skrin kami pilih tempat. Makan2, sembang2, belajar word baru dari F – Hat Trick. Mila dok sebut hat trick tu aku cam bayangkan hetrix. Aku mana tau bola. Maka F pun wat kuliah ringkas apa itu h.a.t-t.r.i.c.k. Maka kami pun tau. Ha, boleh menunjuk sket la pasni (mungkin kepada orang yang juga x tau bola). Score 3-0. Malaysia menang kali ni. Tunggu sampai habis. Hihi.

Babai2 F (kesian dia sakit)dan g Pesta Penang – kan dah cakap g dua kali. Untuk buat gila lagi.



Ingat nak masuk Haunted Castle. Sekali, satu keta 2 orang je. Nak 3! Tak jadi ah. Naik Challenger. Gila. Yang ni memang betul2 gila. Aku rasa dalam makanan Hammer Bay tu ada dadah la. Sebab sepatutnya aku tak gila macam ni. Weh, aku penakut lah! Kenapa aku nak naik Challenger??? Masa naik tu, memang dahsyat la. Aku rasa aku dah mati sekejap. Tapi tak takut. Kuat gak la Haida ngan Mila menjerit2. Eh tak, memang kuat pun. Haha. Turun je Challenger, muka masing2 berpusing2. Dapat je menapak kat bumi nyata, terus riuh macam anak ayam kami bercerita pasal perasaan masing2. Tak nampak orang dah. Excited woO. Pencapaian tu. Tahun depan jimat sket, tau dah Challenger out of the list – xmo naik dah!




Ada token lagi, xmo tikam2. So kami pilih mainan yang manja2 sket untuk dinaiki. Demi memulihkan semangat Challenger tadi. Coaster – rasanya ader X depan Coaster tuh. Boleh naik 3 orang 1 cawan..Hmm..cawan? 3 token je. Dan takkan rolling2. Good. Ok, set? Jalan. Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa………. semua menjerit. Cawan tak stabil. Tak cukup lagi 1 orang. Terjongket wei!!! Pastu cawan tu berpusing ke kiri kanan. Terhentak2 kepala aku. What???? Ini tak manja langsung. Turun naik rail. Sekuat hati menjerit. Tak stabil punya pasal. Nanti tak pasal2 terbalik plak. Jerit lagi, lagi dan lagi sampailah kat hujung rail abang yang jaga tu pandang semacam. Ye. Tau lah mainan budak budak. =P

Balik tu g beli ole2 sket. Terus ke rumah Haida. Tak ingat apa dah. Penat.

Lepas mandi aku tengok Mila senyap jer. Dia kata dia pening. Aku teka dengan pasti. Mesti sebab X-Coaster. Sebab berpusing2. Tak rupanya. Dia pening sebab Haida pusing2 nak parking. What??? Haha...Yelah, bertingkat2 tu parking lot kat umah Haida.

Layan fb jap. Tido. Haida tido depan tv lagi.

Tanpa disedari oleh Mila, dia menutup pintu bilik Haida. Oh No~~~ dan aku plak dah tido - tak sempat nak bagitau.

The end of day 2
-Bersambung-

Rabu, 29 Disember 2010

Penang Krismas : Day 1

Day 1 : 25 Disember 2010

Percutian ke penang tak pernah menghampakan. Mesti berbaloi punyalah. Dan keputusan aku nak bercuti on December rasa2nya adalah keputusan yang bijak. Tak sia2 aku jimat cuti tahunan. Haha. Walaupun tak lama, tapi memang puas hati. First day, aku nak jumpa F, but….. he was sick. X larat. Kesian dia. Then xpelah. Aku pun hang out ngan haida n yana. Aku g specifically on Christmas, so memang jammed habis la. Hmm. Tapi tu lah. Rezeki kan. Jammed gler pon last2 dpt parking dekat ngan queensbay. Tengok wayang citer Gulliver’s Travels. 3D. Masa jalan2 kat qb jumpa lah a few of their students. Rasa kelakar lah. Terus tetiba dorang acted mature. Haha. The movie was fun. Kick start utk fun fun days ahead. Haha. Lepas movie, snacking jap kat J.Co, first time g situ. Nak try donut dia. Memang best. Best dari Big Apple my favourite. And wayyyyyyyyyyyyyyyyyyy better than DD. And less sweet than Krispy Crème. Hmm.. J.Co paling dekat ngan umah aku kat mana erk???


Pastu g pesta penang plak. Walaweyh. Akhirnya. Pergi jugak. 3 tahun duk penang. Tak pernah sekali pun g.


Maka bermula lah kegilaan yang tak terjangka. Aku macam tak percaya aku naik Sky Ryder. Buaian yang berpusing laju tuh. Seingat aku, masa aku form 1 ke form 2, aku pernah naik satu mainan ni kat Teluk Batik. Aku turun hampir menangis dan berjanji takkan naik lagi apa-apa mainan yang melibatkan gravity, humbanan, dan sewaktu dengannya. Aku rasa aku ada masalah jantung. Sekali kat Pesta Penang aku naik mainan yang berkali2 lebih ngeri dari mainan tu. Memang aku gila. Tapi rupa-rupanya, tak lah teruk sangat. Haha. Maybe sebab ada kawan-kawan yang aku sayangi. Haha. Dan, aku takde masalah jantung rupanya.


Main tikam-tikam. Nak sangat bear besar. Rasanya, baling 3 biji bola dalam bakul tu cam senang. Memang senang pon. Tapi sekali je la. 2 kali lagi mesti lantun balik. Dapat lah key chain kecik comel kaler aqua. Aku suka!!! Aku letak kat kunci keta. Haida dapat sebiji. Yana dapat sebiji.


Well, betul lah kata orang. Kenangan yang sesuatu objek tu bawa lebih berharga dari harga sebenar objek tuh. Aku bukan senang nak into something. Tapi aku letak kat kunci keta (benda yang paling penting buat masa ini). Dan setiap kali tengok, aku rasa hati aku ni happy giler. Pesta Penang was spectacular. Ramai giler manusia. Orang-orang berniaga. Budak2 menangis pun ramai. Kalau tak cerdas dan cergas, cabaran gak r nak bersesak2 tuh. Parking was scarce. Jauh tu kena jalan. Pastikan diri sendiri tahu doa halau anjing, kalau tak, sila bawak payung…in case... Kalau makcik dan pakcik berjalan, mau RnR dua tiga kali before sampai pesta. Conclusionnyer, eh..tak2… aku datang dua kali. So ni belum conclude lagi.

Dinner agak lewat. Lepas balik pesta. 12.30 kot. Sebab dah pagi, aku n haida sarapan nasi lemak terus. Kat Khaleel. Yana je makan mee bandung. Tawar katanya. Malam tu layan facebook jap. Haida angkut bantal tidur luar depan tv, dia suh aku tidur atas katil tilam dia. Berat hati aku. Tapi lebih dari tu, aku terharu. Well, tak lama aku rasa bersalah. Tilam dia empuk giler. Bantal pun. Sambil ada sekor bear biru dan zirafah mata besar duk tenung aku hujung katil, aku tertidur (Haida, dun worry…aku tak peluk pon mereka, so xde air liur basi aku kat bear n zirafah ko..Haha)


The end of day 1
-Bersambung-