Jumaat, 31 Disember 2010

Penang Krismas : Day 3

Day 3 : 27 Disember 2010

Sayup2 aku dengar bunyi henset. Walaweh, subuh! Mila tido. Ok2 aku semayang dulu nanti aku dah selesai baru kejut.

Siap doa, lipat2 telekung aku kejut la Mila. Baru aku tau. Dia dah semayang dan telah membuat beberapa percubaan menggerakkan aku namun gagal hinggalah aku bangun bila alarm henset bunyi. Haha. Ok, jangan gelak. Kena kejut Haida kat luar. Dia keje hari ni.

Tiba2…

OMG! Pintu! Tombol takde. Tapi selak (sebutan: sir-luck)ada. Camne nak pulas? Alamak2! Haida kat luar nak kejut camne?

Kejut Mila dulu. Mila mamai2 bercakap pun dengar tak dengar. Tapi tak berapa mamai la bila aku bagitau pintu rosak tombol takde – well kita dah terkunci - Haida tak boleh masuk camne dia nak g keje. Mila cuak dan cergas – cuba bukak pintu. Aku cuak tapi blurr. Ok, tepon Haida, yang hanya dipisahkan selapis dinding. Yelah! Takkan nak jerit kuat2 “Tolong2! Kami terkunci” subuh2 tu. oh so dramatic.

Dengar henset berdering, sejurus tu, Mila Berjaya menarik sir-luck. Pintu terbuka. Ok, mila membuat drama kelegaan sambil menghempas badan ke tilam. Eh ada ker?Haha.. Haida masuk. Blurr. Haha.

Makanya, Haida tinggal kunci dan g kerja. Nanti breakfast sesame before kelas. Sesama ngan Eton sekali. Semalam Eton kan bz kenduri, so hari ni hang out jap ngan dia before balik ke Selangor. Haida balik lagi tak lama pastu. Haha. Rindu kami lah tu. So sejam before kelas dia, kami turun bawa barang semua. Nak g sarapan. Beramah mesra jap ngan kontraktor cina yg renovate umah jiran Haida. Load barang dalam keta aku dan jalan ramai2 g Fantasi, dekat2 ngan poli. Dengan Yana sekali. Yeay!

Kesian pekerja Fantasi tu merajuk kena usik ngan Haida ngan Yana. Tapi takpe, boss dia cam approve jer usikan tu. Haha. Makanan agak sedap. =) Babai2 dan peluk2 dan muah2 Haida n Yana (kali ni sentimental pasal tak tau bila lagi nak jumpa..Dan Haida asik pujuk Jakarta…Jakarta…Jakarta…) Thanking Haida for great hospitality..sob3..terharu seyh…

Aku, mila n eton. Sekali lagi ke queensbay. Tak boleh jauh2. Pasal dah nak balik petang ni. Mila kan berjemput. Hehe. So, movie lagi sekali. Pening ah nak tengok citer apa. Tron-Legacy. Walaupun Haida pernah review citer ni tak best. Tu je citer yang timing dia agak seswai. Pay as a student. Masing2 dengan bangga tunjuk student card yang kalau dibuat dari besi, pasti dah berkarat. Wahaha. Student kerrrrrrrr??? Yer, setahun yang lalu. Atau lebih?

Tron-Legacy. Best la Haida. Serius best. Agak computer science disitu. Dan menganalogykan system pengkomputeran dengan sedikit fitrah ketuhanan. Tapi ketuhanan yang ditunjukkan dalam ni agak tidak begitu sempurna. Mujur lah. Entah kenapa, citer ni agak sentimental bagi aku. Beberapa kali, aku macam nak menangis. Macam lah. Mood ending dia seswai la ngan mood aku masa tu. Sentimental, sedikit sedih tetapi bahagia. Ha, nak tau layan lah Tron-Legacy.

Habis movie, solat jap kat qb. Pasni nak jumpa mak ayah Mila. Mila nak pujuk ajak makan sama. Makanya, kami ke Anjung Semarak. Kafe like dining area dalam USM, dekat2 ngan School of Art. Cantik weyh! Arghhhh..Tension lah. Asal USM buat banyak tempat best lepas aku graduate?

Bayangkan pelantar di antara dedahan pohon semarak api. Dengan bumbung transparent mengalir air buatan. Ada anjung betul2 di bawah redup rimbunan daun. Woi tak tipu lah! Memang gitulah dia. Cantik sangat.

ihsan http://www.facebook.com/anjung.semarak
Tepi Book Garden - kedai buku. Aku order nasi goreng kampong. Ayah Mila belanja kami. Thankz pakcik Hussein. Hehe. Nasi aku sampai lambat, ayah n mak Mila caring woo kat aku. Berapa kali ayah Mila g rush dorang. Nasib mak ayah Mila, kalau mak ayah aku, sumpah aku peluk tanda terharu. N mak Mila word of wisdom, aku macam terbayang2 kalau aku dah tua dah kahwin ada anak, aku nak jadi smart cam dia boleh tak? Confident cam dia. Comel lah dia ngan ayah Mila. Ok2, terlalu jauh aku berangan tu. Cuma yang aku terkilan, aku tak mampu habiskan nasi goreng tu. Banyak sangat. Kalau sampai awal, boleh aku share ngan mak ayah Mila, klo dorang sudi la. =)

So lepas tu, babai2 mak ayah mila ngan mila sekali, eton hantar aku g keta, babai2 eton plak. Msg F yang tengah demam cakap aku nak balik. Aku pun drive dengan berat hati dan sangat berhati2. Penang ni aku seram sket. Tak nak lah kena hon. Dahlah plat number B. Sekali entah macam mana, aku terlepas simpang ke jambatan. La…takkan lah kot???? Ye! Itulah dia.

Aku masuk USM balik..Mengimbau kenangan balik…Kuar ikut Sg Dua balik, dan amik simpang ke Jambatan.

Rasa kabur je mata aku. Shit! Aku menangis ker??

Laju je aku tekan minyak. Babai korang~~~

The end of day 3
-The End-

Tiada ulasan: