Rabu, 29 Disember 2010

Penang Krismas : Day 1

Day 1 : 25 Disember 2010

Percutian ke penang tak pernah menghampakan. Mesti berbaloi punyalah. Dan keputusan aku nak bercuti on December rasa2nya adalah keputusan yang bijak. Tak sia2 aku jimat cuti tahunan. Haha. Walaupun tak lama, tapi memang puas hati. First day, aku nak jumpa F, but….. he was sick. X larat. Kesian dia. Then xpelah. Aku pun hang out ngan haida n yana. Aku g specifically on Christmas, so memang jammed habis la. Hmm. Tapi tu lah. Rezeki kan. Jammed gler pon last2 dpt parking dekat ngan queensbay. Tengok wayang citer Gulliver’s Travels. 3D. Masa jalan2 kat qb jumpa lah a few of their students. Rasa kelakar lah. Terus tetiba dorang acted mature. Haha. The movie was fun. Kick start utk fun fun days ahead. Haha. Lepas movie, snacking jap kat J.Co, first time g situ. Nak try donut dia. Memang best. Best dari Big Apple my favourite. And wayyyyyyyyyyyyyyyyyyy better than DD. And less sweet than Krispy Crème. Hmm.. J.Co paling dekat ngan umah aku kat mana erk???


Pastu g pesta penang plak. Walaweyh. Akhirnya. Pergi jugak. 3 tahun duk penang. Tak pernah sekali pun g.


Maka bermula lah kegilaan yang tak terjangka. Aku macam tak percaya aku naik Sky Ryder. Buaian yang berpusing laju tuh. Seingat aku, masa aku form 1 ke form 2, aku pernah naik satu mainan ni kat Teluk Batik. Aku turun hampir menangis dan berjanji takkan naik lagi apa-apa mainan yang melibatkan gravity, humbanan, dan sewaktu dengannya. Aku rasa aku ada masalah jantung. Sekali kat Pesta Penang aku naik mainan yang berkali2 lebih ngeri dari mainan tu. Memang aku gila. Tapi rupa-rupanya, tak lah teruk sangat. Haha. Maybe sebab ada kawan-kawan yang aku sayangi. Haha. Dan, aku takde masalah jantung rupanya.


Main tikam-tikam. Nak sangat bear besar. Rasanya, baling 3 biji bola dalam bakul tu cam senang. Memang senang pon. Tapi sekali je la. 2 kali lagi mesti lantun balik. Dapat lah key chain kecik comel kaler aqua. Aku suka!!! Aku letak kat kunci keta. Haida dapat sebiji. Yana dapat sebiji.


Well, betul lah kata orang. Kenangan yang sesuatu objek tu bawa lebih berharga dari harga sebenar objek tuh. Aku bukan senang nak into something. Tapi aku letak kat kunci keta (benda yang paling penting buat masa ini). Dan setiap kali tengok, aku rasa hati aku ni happy giler. Pesta Penang was spectacular. Ramai giler manusia. Orang-orang berniaga. Budak2 menangis pun ramai. Kalau tak cerdas dan cergas, cabaran gak r nak bersesak2 tuh. Parking was scarce. Jauh tu kena jalan. Pastikan diri sendiri tahu doa halau anjing, kalau tak, sila bawak payung…in case... Kalau makcik dan pakcik berjalan, mau RnR dua tiga kali before sampai pesta. Conclusionnyer, eh..tak2… aku datang dua kali. So ni belum conclude lagi.

Dinner agak lewat. Lepas balik pesta. 12.30 kot. Sebab dah pagi, aku n haida sarapan nasi lemak terus. Kat Khaleel. Yana je makan mee bandung. Tawar katanya. Malam tu layan facebook jap. Haida angkut bantal tidur luar depan tv, dia suh aku tidur atas katil tilam dia. Berat hati aku. Tapi lebih dari tu, aku terharu. Well, tak lama aku rasa bersalah. Tilam dia empuk giler. Bantal pun. Sambil ada sekor bear biru dan zirafah mata besar duk tenung aku hujung katil, aku tertidur (Haida, dun worry…aku tak peluk pon mereka, so xde air liur basi aku kat bear n zirafah ko..Haha)


The end of day 1
-Bersambung-

2 ulasan:

zhoprenia berkata...

aku rasa haida tak kisah kot kalau kena air basi ke ape. hehehe. kenangan :p

Nor L Hussain berkata...

haha...xmo...aku segan lah!