Rabu, 1 Disember 2010

3 Idiots (2009)

siang tadi relax2 sebab cuti. ambil peluang tengok cerita yang memang dah lama aku teringin nak tengok.


hindustan. ya hindustan. memang stylo habis la citer ni. 2 jam lebih tak terasa langsung. garapan realiti dalam penceritaan yang hampir fantasi. permainan emosi diadun dengan sangat baik. plot woven in a smart way. dan yang paling best, unexpected humor.

tabik kat Aamir Khan. comel giler. ya comel giler. aku tau dia dah tua. tapi betul dia comel giler dalam citer ni. dan selalu buat pemberontakan comel. geram aku. haha.

mengambil latar belakang kehidupan di kolej/universiti. competition can be scarce. tuntutan untuk menjadi yang terbaik meletakkan pelajar dalam tekanan yang maha dahsyat. familiar?

cerita ini adalah tentang self-actualization. tentang apa yang kita suka. dan live simple.

No fear. Aal iz well.

moh tgk trailer

2 ulasan:

Achan Sinclair berkata...

Rahsia yang buat citer hindustan best adalah plot yang suka melompat-lompat...

Tapi Aamir Khan memang stylo kalo berlakon..tak da macam sesetengah hero hindustan yang suka tayang ketiak untuk jadi pujaan ramai

Nor L Hussain berkata...

part plot tuh, aku setuju sangat2. cikgu BM aku kat Convent dulu kata, "buat karangan macam citer hindustan, saya bagi A. Kalau macam citer Cina, saya fail kan." aku rasa its all about plot lah tu.