Isnin, 13 Disember 2010

Fenomena lelaki korea

Dalmation (adik aku sure mengamuk aku kutuk dorang)

semenjak cuti semester universiti bermula awal November lalu. adik aku di rumah. kejenyer asik dok mengadap laptop je. mak tak betah tengok modem berkelip-kelip. kejap2 berperang dengan adik. namun belum sampai tahap mak offkan mende alah tu. mak takut. yelah, aku pon takut dowh. bayangkan dia tgh mendownload. nak mampus?

ye. adik aku mengadap laptop tu bukan buat keje berfaedah pon. menonton cerita korea. tak kisah lah filem, drama, game show, MV... semualah. adik aku perempuan. normallah. kadang2 dia bawak kroni dua tiga orang (yang kejenyer juga mengadap laptop). kadang2 gamat ruang tamu umah aku bila dorang bincang pasal citer2 korea ni. serius nak mampus. macam bincang macamana nak gugurkan bom atom. maka, aku selalu duk dapur or terperap bilik je.

bercakap pasal korea, punya hebatlah influence dorang ni ke atas adik aku. sampaikan adik aku yang memang tak amik tau pasal dunia sekeliling, boleh terangkan kenapa korea utara serang korea selatan dengan details dan emosinyer.

hmm... aku bukan tak suka dia suka korea. aku pun suka. dulu lah. masa lelaki2 korea ni serupa lelaki. maksud aku, muka2 yang selalu berlakon drama, filem, mmg muka lelaki sejati. tapi sekarang? kenapa aku tengok dah jambu sesangat lelaki dia. mana peginyer lelaki2 macam lee dong gun, kwang sang woo, bae yong jun,...ha...sape lagi? Won Bin...

kenapa lelaki korea yang mendominasi tv skang ni semuanya kulit mulus, kurus kering dan.... suka pink.

tu...yang berlakon Boys Over Flower tu.. Jun Pyo. adoyai... baju2 dia kalah Katy Perry. Katy Perry lagi maskulin.

belum citer MV band korea ni lagi. terkepit2. Apa dorang ni pinjam koreografer Wondergirls kerrrrr? menjadikan aku segan silu nak tonton mereka.

Segan lah. Pasal aku lagi ganazzz.

p/s: teringat 1 game show di Hong Kong mengulas fenomena ni : Lelaki bagaimana yang menarik minat wanita zaman sekarang? Lelaki korea: berkulit putih dan sangat kurus. Hingga bila wanita melihat mereka, terus terbit perasaan ingin melindungi. Wau!

3 ulasan:

james_labu berkata...

ciri2 lelaki jambu...
(mungkin gay)

zhoprenia berkata...

dasyat adik hg... mmg kipas susah mati betul tu. hehe

Achan Sinclair berkata...

aku sokong..korea skang dah mcm pondan..perrghh..kalo pmpn minat laki yg dah xrupa laki..dah nak ke homo tu..bahaya