Khamis, 30 Disember 2010

Penang Krismas : Day 2

Day 2 : 26 Disember 2010

Plan utama hari ni, g kenduri kahwin eton kat Tg Bunga. Eh, aku taip kenduri eton? Tak tak… kenduri abang dia. Hehe.

So, selepas semalaman tidur yang nyenyak ditenung sekor bear dan zirafah, aku bangun agak awal. Tak basuh muka pun terus layan baca Men from Mars, Women from Venus (intro je kot aku sempat baca). Pastu Haida masuk bilik, bincang2 sket pasal plan g kenduri. So, kena tunggu Mila mai dari SP – mila guide ke rumah Eton. Yahoo…Mila nak mai. (perasan tak? Terus tukar slanga utara bila cakap pasal Mila)

Haida ajak sarapan. Kopi O. Eh, bila aku mandi? Ok, aku sarapan dulu kot. Eh, ke aku mandi dulu baru sarapan. Eh aku tak ingat lah =P. Hmm…mgkin aku gosok gigi dan cuci muka then sarapan dulu? Err…Betul lah…Tak ingat. Grr.. Sambil sarapan, sambil layan majalah Just For Fact…Eh? Ke Just the Fact. Grrrrrrrrr…Ni nak marah ni… asal aku x ingat…Ok, aku ingat sambil2 tu jugak aku layan Ben 10 kat tv.

Ok, jom g umah Eton. Amik Mila kat USM. Tata babai ngan ayah Mila dan heading to Tg Bunga. (Mila manja oo suh ayah mai antaq – walaupun dinafikan sekeras2nya oleh Mila..Haha) Haida Drive. Kami x sesat. Yeay! Oh tak. Ada sekali salah masuk simpang, tapi sempat U-turn. Hehe.

Sampai kenduri, Eton dah menanti dengan cantik sekali. Pheewit~~ Hehe. Salam2 ngan mak dia then terus g melantak la. Sarapan kopi O je tadi. Perut dah macam ada pesta Diwali dah. Nasib ada kari. Memang kena lah. Habis makan xmo bangun dah. Terus layan menyembang. Sekali sekala ada iklan dari anak-anak kecil duk datang dekat Eton sambil cakap “Hai, aunty cantik~~~” something like that lah. Sampai berbaris anak2 tu nak puji Eton. Hmm…Eton jampi apa mereka2 itu (nada nak amik petua..haha). Sangat comel. Lepas tu…. Jeng Jeng Jeng… terbongkar lah satu rahsia (xde lah rahsia sangat pun)… aku, mila n eton pakai hanset sama model wei!!! Apa ni??? Haha. Unexpectedly. No planning ke whatsoever. Chemistry ker? Mujur Haida taste agak sedikit tinggi, kalau tak, ntah2 sama gak. Ha kau…amik, BORIA. Haha. Lama duk menyembang, kesian tetamu lain xde meja nak duk. Kami, walau agak macam sedikit berat hati nak tinggal kebestan sembang ngan Eton terpaksa akur lah. Zuhur pon tak tunai lagi. Dan tenaga Eton diperlukan utk kerja selain menyembang dengan kami. Haha.

Ingat nak g Gurney, tetapi persalinan yang sedikit tradisional itu memungkinkan kami nampak seperti orang keje pejabat tgh mengular (walaupun ahad). Kami cadang nak balik je lah ke Bayan Lepas. Sempat lalu depan Fort Cornwallis, Haida ajak melawat situ. No way! Lagi sekali – dengan baju yang sedikit tradisional itu, tentu kami nampak seperti cikgu2 sejarah tengah wat research kesan penjajahan. Takmo ah. So, kami pun balik. Haha.

Solat, mandi, semua2 lah. Jom g jalan2 ngan mila plak.

HDD Mila rosak – mana nak g? BJ lah mana lagi. Sekali g situ, tokey dia test2, ok plak. Mila sedikit hmm…blur disitu. Haha. Tapi ok what? Mila dah buat muka sugul before tu takut kehilangan cerita2 korea koleksinya klo HDD tu betul2 rosak. Pengakhiran yang gumbira, kami pun main bowling. Ha kau…amik Mila strike banyak kali. Gembira punya pasal kot. Haha. Aku? Malas nak cakap lah.


Masa bowling, ketaq dah kelaparan. Eh? Last makan masa kenduri tadi jer. Nak dinner! Nak dinner! Ajak F. Hehe. Walaupun baru baik demam dan masih batuk, dia tetap datang. =)

Hammer Bay. Yes! Setiap kali datang pun ader je perkembangan terbaru. Kali ni, ada pelantar tempat makan bersila betul-betul tepi laut. Angin malam, fuh! Sepoi tak berapa sepoi la. Sejuk! Malam tu Piala Suzuki Final Malaysia vs Indonesia. Ha lagi sekali. Amik kau. Dekat ngan skrin kami pilih tempat. Makan2, sembang2, belajar word baru dari F – Hat Trick. Mila dok sebut hat trick tu aku cam bayangkan hetrix. Aku mana tau bola. Maka F pun wat kuliah ringkas apa itu h.a.t-t.r.i.c.k. Maka kami pun tau. Ha, boleh menunjuk sket la pasni (mungkin kepada orang yang juga x tau bola). Score 3-0. Malaysia menang kali ni. Tunggu sampai habis. Hihi.

Babai2 F (kesian dia sakit)dan g Pesta Penang – kan dah cakap g dua kali. Untuk buat gila lagi.



Ingat nak masuk Haunted Castle. Sekali, satu keta 2 orang je. Nak 3! Tak jadi ah. Naik Challenger. Gila. Yang ni memang betul2 gila. Aku rasa dalam makanan Hammer Bay tu ada dadah la. Sebab sepatutnya aku tak gila macam ni. Weh, aku penakut lah! Kenapa aku nak naik Challenger??? Masa naik tu, memang dahsyat la. Aku rasa aku dah mati sekejap. Tapi tak takut. Kuat gak la Haida ngan Mila menjerit2. Eh tak, memang kuat pun. Haha. Turun je Challenger, muka masing2 berpusing2. Dapat je menapak kat bumi nyata, terus riuh macam anak ayam kami bercerita pasal perasaan masing2. Tak nampak orang dah. Excited woO. Pencapaian tu. Tahun depan jimat sket, tau dah Challenger out of the list – xmo naik dah!




Ada token lagi, xmo tikam2. So kami pilih mainan yang manja2 sket untuk dinaiki. Demi memulihkan semangat Challenger tadi. Coaster – rasanya ader X depan Coaster tuh. Boleh naik 3 orang 1 cawan..Hmm..cawan? 3 token je. Dan takkan rolling2. Good. Ok, set? Jalan. Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa………. semua menjerit. Cawan tak stabil. Tak cukup lagi 1 orang. Terjongket wei!!! Pastu cawan tu berpusing ke kiri kanan. Terhentak2 kepala aku. What???? Ini tak manja langsung. Turun naik rail. Sekuat hati menjerit. Tak stabil punya pasal. Nanti tak pasal2 terbalik plak. Jerit lagi, lagi dan lagi sampailah kat hujung rail abang yang jaga tu pandang semacam. Ye. Tau lah mainan budak budak. =P

Balik tu g beli ole2 sket. Terus ke rumah Haida. Tak ingat apa dah. Penat.

Lepas mandi aku tengok Mila senyap jer. Dia kata dia pening. Aku teka dengan pasti. Mesti sebab X-Coaster. Sebab berpusing2. Tak rupanya. Dia pening sebab Haida pusing2 nak parking. What??? Haha...Yelah, bertingkat2 tu parking lot kat umah Haida.

Layan fb jap. Tido. Haida tido depan tv lagi.

Tanpa disedari oleh Mila, dia menutup pintu bilik Haida. Oh No~~~ dan aku plak dah tido - tak sempat nak bagitau.

The end of day 2
-Bersambung-

3 ulasan:

oniechan berkata...

dah bce 2 ep penang day ni,trus rasa rindu gila2 kt kwn2 unimap aku!!wuu T.T

zhoprenia berkata...

haha.. bestnyerr p pesta.. kalo aku ada...sure cawan tu tak senget. :p

Nor L Hussain berkata...

onie: kihkih...kawan susah senang bersama memang sentiasa dirindui...

zhophi: hehe...tu r... cawan tu memang patut ada hang...tp aku x pasti seberapa banyak hang boleh membalancekannya...haha...jgn mare~~~