Ahad, 1 Ogos 2010

Kisah dua tiga hari ni

berikutan post aku sebelum ni. Aku akhirnya betul-betul jatuh sakit. Pandai badan aku pilih timing. Betul2 aku start selesema hari Rabu (my official off day). Bongok. Tak boleh la MC. Kenapa? Saje. Nak rasa makan gaji buta. Sedap ke?

Maka menidakkan kerja doktor (ok, watpe nak jumpa doc klo tak perlu MC kan?), mak telefon someone yang memang sudah lama ingin dikenalkan dengan aku. Sape? Berdebar2 ni. Makcik tukang urut. Waduh! Gi mana ni dong? Dari perbualan telefon mereka, sah! Orang Jawa. Hari Khamis appointment.

Pertama sekali, aku nak tanya. Sape kata berurut tu best? Sape kata? Jawab! Sape kata? Meh aku henyak sekali. Sakit gila. Paling sakit dekat tapak kaki. Sabar2 je la aku. Kalau ikut kudrat, mau tercampak makcik tu. 2 jam yang azab.....T_T. Dorang menyembang, aku plak mengerang2, gigit bantal, dan menyembam muka. Makcik tu balik, aku mengadu tak nak urut or pantang orang Jawa kalau beranak. Well, kalau kawin, kalau ada orang nak aku ni...err....malas la citer tu.

Petang tu terus demam. Mak aih. Selesema, hidung tersumbat, nafas sesak. Sudah. Kang tak pasal2 semput pulak. Maka, aku jumpa Dr Hamid. Tua dah dia. Lama x jumpa. Eh, school mate aku assistant dia? Ok, number exchanged. Senang nak roger2 MC - err..maksud aku, keep in touch...iya..betul...keep in touch. *Bongok ko liza

Balik makan ubat, tido, bangun, makan, makan ubat, tido dan begitulah rutin yang sama diulang2. Oleh kerana daya pemikiran aku dipengaruhi dadah pada waktu ini, aku campak phone jauh2. Takut aku terrrrrrrrr buat perkara2 yang x senonoh di luar tahap normal aku.

Dan perkara ini berlarutan hingga semalam. Maka petang, aku stop ambil ubat dan g mintak MC cara halal dari doktor yang sama. Kacang. Terus dapat. Pastu drive sejauh 20 km dalam hujan lebat hanya untuk membeli beberapa biji roti.

Hari ni aku start keje balik. Batuk sikit2 tapi kepala dah ok. Fikiran pun dah ok. Tengahari tadi sempat menghadiri kenduri Dila.

p/s: Aku tipu MC time sekolah dulu je. Skang xde dah. Percayalah wahai majikan atau bakal2 majikan di luar sana.

3 ulasan:

oniechan berkata...

huhu..oja,mak aku kate,klu pas urut tu demam n mcm2 tu la urut yg bkesan..da abes tu yrus bdn jadik ringan n ilang segala sakit2 sendi n so on..mak aku la kate..selaku org jawa pure~ hahaha

Nor L Hussain berkata...

owh.... ini sudah bagus......tapi part sakit giler tu...mak ko sure setuju gak kan????

zhoprenia berkata...

biar btul drive 20 km sbb nk beli roti je. wah.. tabah nyer hati hg... hehe