Jumaat, 13 Ogos 2010

you who call yourself a friend

manusia ni macam-macam. ada yang baik, ada yang tak. well, manusia tak perfect. aku pun manusia.

tapi, aku tak kisah pun bila berkawan. bukan sebab aku baik. cuma, aku rasa aku ada sifat toleransi yang tinggi ngan perangai manusia. kalau jahat sikit2 tu, aku x amik pot pun. jangan dia suka bangkang aku tanpa sebab and tikam aku dari belakang, sudah..

itu bukan bermakna tak boleh disagree ngan aku, tapi bagilah reason best. aku takkan segan mengaku aku salah, or impressed kalau betul2 reason tu jelas. walhal, aku sangat tertarik kot ngan orang-orang yang berjaya sangkal pendapat aku dengan reason2 best dan unexpected. =)

beberapa hari lepas (minggu to be exact), jiwa sahabat aku ni meruntun gak r. goyah dengan apa yang aku percaya selama ni. a friend that I thought I can rely on, talking behind my back. untuk manfaat yang sangat kecil. maybe untuk kepentingan dia sendiri. hal kecik tapi cukup melukakan hati aku. gurauan tapi cukup untuk menunjukkan hati budi dia. yang lebih sedihnya, she never object me, or tunjuk dia tak puas hati. all of sudden, aku tau dari another friend. caya x caya, dia mengaku dan cakap dia pun sama dengan apa yang dia kata aku, which I know she had no clue. mata aku betul-betul terbukak. hati aku pon.

patut la ramai orang x berapa suka dia despite personality dia yang baik, funny, caring. aku rasa its unfair to trust others before her. tapi skarang, aku tau la.

2 ulasan:

zhoprenia berkata...

wah.. makan dalam tu. tapi dia buat ape weh?

Nor L Hussain berkata...

huhu..... biarlah aku dan dia je tau...