Ahad, 22 Ogos 2010

Kenapa diciptakan jam?

Entah aku patut tulis pasal ni atau tak. Mungkin aku akan cederakan banyak hati. Tapi percayalah, hati aku memang dah hancur luluh penyek tinggal debu dek perkara ni. Jangan salahkan aku, didikan aku memang begini.

Kenapa diciptakan jam?

Untuk tengok waktu. Untuk buat janji. Tapi berapa ramai sangat manusia yang tahu menepati janji tentang masa. Cakap pasal hal ni, buat aku frust. Aku tidak cakap soal aral melintang ke kecemasan ke. Aku bukan takde agama. Kita cuma merancang. Ya. Dan aku pernah juga jumpa aral melintang.

Tapi soal masa ini, ramai yang tak amik pusing. Buat apa kau janji nak jumpa pukul sekian2 tapi kau sebenarnya tahu, kau tak mampu datang waktu itu. Kau ingat kau je ada masa. Masa aku?

Sedihnya bercakap tentang masa ini, sedih menunggu. Tapi lebih sedih bila tahu orang yang aku tunggu sedang buat sesuatu pada waktu dia sepatutnya jumpa aku.

Kalau kau janji nak jumpa aku, maknanya masa itu, jam itu, minit itu, saat itu kau hanya patut dedikasikan masa kau dalam usaha berjumpa aku. Bukan pergi buat benda lain untuk orang lain. Lagi-lagi kalau kau dah janji on exact time. Flexibility aku ada had. Aku cakap aku tak kisah. Tapi kau fikir sendiri la, kalau kau, kau kisah? Aku bukan babu kau. Kau bukan VIP. Kalau tak boleh, dari awal cakap tak boleh. Aku boleh buat kerja berfaedah sikit dari jadi babu kau.

Tak payah cakap sorry. Aku paling benci tu. Sebab lain kali kau akan buat lagi.Ada manusia yang memang pandai create aral melintang. Setiap kali.

P/s: adakah aku juga tak patut salahkan kau sebab didikan kau memang begitu?

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

perghhh....
mmndlm 2...
mase itu emas...
=))

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o berkata...

sebab boleh jual...saja ada jam boleh inngat waktu semnahyang