Ahad, 25 Julai 2010

Semalam, Malam Tadi dan Hari Ini

semalam berperang dengan nyamuk. rajin2 aku nak basuh kain, rupanya nyamuk2 durjana sudah sorok diri dekat timbunan kain kotor. maka masa aku masukkan dalam mesin, beribu (ces...exaggerate) nyamuk mula lancar perang kat kaki aku. aku capai botol besi kaler merah. sembur. tapi mereka baka Jepun ke determine terus gigit2 aku. Aku sembur lagi. Sudah tak hirau label arahan tentang jarak dan arah semburan. Udara terasa begitu errr sintetik?

tak tahan aku lari cari oksigen. Pastu mak panggil suh tukar baju kurung. Nak g kenduri umah babah makan satay. Yeay! Errr...kenduri arwah mama sebenarnya. =( Kat sana jumpa long time no see abang a'un yang poyo perasan muda walaupun umO lagi 2 tahun nak cecah angka 30. Jumpa mak razman yang awet muda. Walaweyh tak boleh ingat part dia mintak sudu semalam. Kenapa dia boleh buat dengan comel?!

Eh razman, seronok ko g tgk wayang tak pergi kenduri mama ek? Ces...Lagi 1 mak ko suh ko diet...

Kalau umah babah kenduri, mmg toksah cerita makanannya.
Tunggu hadirin : kuih muih melayu
Menu utama lepas tahlil : Satay, mihun, air oren
Cuci mulut : Tembikai, kuih muih lagi, pengat keladi gula tumpah, tapai warna warni

Aku makan satay je. Tak tipu. Nasi impit pun x makan. Tekak sakit. Mesti kes semburan nyamuk tu. Malam tadi buat slide untuk mengajar sampai pukul 12. Pastu budget nak tido kat hall depan sebab kipas bilik kuar bunyi "mengerekot??". Mak marah. Ajak tido ngan dia. Tak mau. Ajak tido bilik aku amik kipas dia. pun tak mau.
Last2 dia malas, dia masuk tido terus.

Aku selongkar almari, idea nak letak minyak pelincir mesin jahit tu. Rupanya mintak tu ada kat rak milo, teh, kopi. Aku letak kat sendi kipas tu pastu eh, dah tak bunyi. Boleh tido bilik. Selamat duit aku. Tak yah beli kipas baru.

Hari ni aku sakit tekak. Tak la sakit sangat. Cuma suara x berapa keluar. Bagus gak. Aku kadang-kadang malas jugak nak berbual dengan orang. Mengajar pagi tadi je cabaran sikit.

3 ulasan:

oniechan berkata...

uiyt,razman kwn plkn aku tu naa?

Nor L Hussain berkata...

ha'a la..... razman tu la....

oniechan berkata...

haha..kem salam kt dia naa~