Ahad, 27 Jun 2010

I chose not to be lucky

Baru balik dari profile ex sendiri. Entah kenapa sejak akhir-akhir ni aku selalu g profile fb dia. Aku tahu kadang-kadang dia baca blog aku. Dan kalau dia baca ni, sure dia gelakkan aku. Gelak menyampah. Well~~ Xpe, aku memang layak untuk tu.

Aku perasan sejak beberapa minggu ni, status dia dah berubah. Owh. Mungkin sebab tu aku rajin g fb dia. I am just curious. Seriously curious. I am not talking about an easy guy. As far as I know, he never been easy.

MasyaAllah dia punya lah jual mahal masa aku admire dia time remaja dulu. Sebelah mata pun x pandang. Rasa cam nak cekik je dia bila masuk kelas dengan perasaan malu kena reject. Tgk dia macam tgk air yang tenang. You just see the surface. You never know what underneath.

Dan bila kitorang ada peluang jadi kawan beberapa tahun lepas tu in which I thought was impossible, dia memang dingin. Sedingin air dikali. Cewah. Dia memang reserved. SMS jarang-jarang. Cakap telefon tak pernah. SMS benda penting jer. Memang jauh sekali meleret2 cakap kosong. Tapi masa tu aku betul2 dah lupakan kes admire aku dulu tu. Masa memang berkuasa.

Sampailah aku masuk uni, setahun, dua tahun dan praktikal. Dia start suka SMS meleret2. Sikit-sikit, he opened himself to me. His fear, his hope. Special kah aku? Masa itu aku fikir Tuhan sedang membayar balik segala apa yang telah terjadi dulu. Pendek cerita. Kami couple.

It was nice to have someone. But then bila impian dan harapan dia seperti terlalu berat untuk aku jalani, i knew i've lost something. I have lost the feeling yang dulu-dulu aku ingat nak suruh berenang lautan api pun aku sanggup. If ada yang patut disalahkan, it was me. But as I said, masa memang terlalu berkuasa. How am I suppose to know he'll come back and ...

I guess time put its power on him too. I am happy for him. Seriously. Just jeles sket. Sikit jer. Hehe. He's occupied and I'm still wander around. But it's okay. I'm guiltless. I saw her.