Selasa, 15 Jun 2010

Two apples a day keep your fever away

beberapa hari ni aku tak sihat. tapi tak demam. baru la aku sedar betapa susahnya nak dapat MC kalau tak demam. aku sakit tekak, pening kepala, sakit perut, mual. cramp kat leher.aku perlukan MC. jadi aku jumpa doktor. dan selepas aku beritahu pada doktor aku sakit seperti semua di atas, dia bagi MC + ubat banyak gila. Pada pembungkus tertulis Otot, Muntah, Sakit Perut, Tahan Sakit. Well, aku tak makan 1 pun kerana aku yakin aku hanya perlu rehat.

Semalam aku masuk kerja. Masih sakit. Dan terpaksa menghadapi banyak kanak-kanak buat aku rasa seperti babysitter. Sampai ke toilet pun aku kena teman. Siap mintak bukakkan seluar. Aku sabar. Tak kuasa nak marah. Aku duduk saja tepi toilet melayan dia bercakap. Sudahnya hujan turun dengan lebat petang semalam. Sampai 6.30 tak surut2 juga. Aku nekad nak balik jugak. Aku x solat lagi. Aku suruh budak2 yang x sempat balik tunggu kat balkoni. Then baru aku sedar cermin tingkap kereta terlupa tutup. Oh Tuhan. Masuk air ker? Aku masuk kereta dan half of the seat dah basah termasuk tempat kaki, stereng. Aku pun dah basah sikit. Lebat giler hujan.

Malam tadi, aku sudah demam sikit2. Makan panadol dan cuba tidur. Tapi pelik sekejap2 adik aku datang gerak aku tanya kenapa. Kenapa apa? Dua Tiga Kali jugak la. Dia kata aku asyik panggil dia. Mana ada. Lepas2 tu aku dengar dia menjerit dari luar je tanya kenapa. Aku bangun. Betul2 nak makan benda masam. Tekak sakit. kalau makan benda masam mesti best. Tapi aku agak yakin takde buah kat umah aku lately. Aku dah angan-angan nak isap asam jawa je ni. Tak pun belah limau nipis hisap. (>-<). Cari2 limau nipis, jumpa epal hijau ntah zaman bila punya dalam peti ais. Yeay!

Aku cicah epal tu ngan kicap, garam and cili je. Adik aku buat muka geli. Lantak. Tapi dia poyo nak rasa gak. Last2 dia join sekali. Sedap. Layan TV jap. Pastu aku rasa cam panas dah kurang, berpeluh.

Hari ni ok la. Just otot leher sakit sikit. Harap2 esok sihat. Aku nak gi perak hantar anak2 sedara aku ni balik.

Tiada ulasan: