Selasa, 5 Januari 2010

Bosan #1

Sekarang ini aku tgh bekerja. Mencari duit tambahan. Bukan nya gaji tidak cukup. Tapi kerja aku ni duduk goyang kaki sambil surf internet pun duit masyuk. Siapa x nak kan. Kalau kat umah pun aku buat benda yang sama. Lagi la internet tak berapa laju macam kat sini. Aku cuma perlu pakai tudung dan duduk sopan sikit jer.

*siapa berminat nak kerja cam aku boleh klik sini. Kerja yang aku maksudkan either pengurus atau penolong pengurus. Kerja lain aku yakin tak berapa goyang kaki.

Duduk berdua kat umah kadang-kadang sunyi juga. Di sini aku boleh dengar bunyi bebudak. Bunyi mereka ni merangkumi bunyi kereta yang dibuat2, bunyi mencarut dan kalau bernasib baik boleh juga dengar mereka nyanyi lagu rock kapak. Owh yer, atau kadang2 mereka bergosip tentang Dayana Idola Kecil. Rancak satu hari Ahad tu bila malam sebelumnya Dayana menang Idola Kecil.

* perenggan dua bunyinya macam aku ni seorang isteri yang mandul. Tidak, aku belum kawin.

Esok cuti dan aku nak cari inspirasi apa yang nak dibuat esok. Mungkin menjahit dan cuba resepi baru. Entah kenapa sekarang xde mood nak tonton apa-apa movie.

3 ulasan:

zhoprenia berkata...

lama dh aku xdgr bunyi budak2..haha..lawak!

Achan Sinclair berkata...

Damn..Dayana bintang kecil. Kalau aku muda 12 tahun mungkin aku akan jatuh cinta kot. Weh keerja ko best tak? Ni sebenarnya jatuh kepada kerja kerajaan ke apa?

Nor L Hussain berkata...

aku dah agak.... lelaki sumer sama...

best woO..bukan kerajaan, kerja aku ni uruskan project kerajaan, tapi employer aku sub-contractor utk kerajaan which is swasta...

ko klo keje cam aku ni kena duk kampung. bole ke ko can? haha