Isnin, 28 Disember 2009

toothache and me


kelmarin aku doa supaya kurus dan semalam bangun tidur aku terus sakit gigi. hingga hari ini, saat ini.

kali terakhir aku sakit gigi bulan 7 tahun 2008, sudah lebih setahun. masa tu geraham aku nak tumbuh. tapi entah kenapa gigi tu x jadi tumbuh. tumbuh separuh jer. kalau makan sure sisa makanan masuk kat space yang half lagi tu.

tapi semalam, gigi yang sama macam nak tumbuh balik. gusi bengkak, pipi pun sikit bengkak. sangat x selesa.

kalau korang sakit gigi macam aku, ni antara remedies dari doctorsecrets.com yang korang boleh cuba untuk kurangkann sakit tu.

kalau x baik2 gak, g je la jumpa dentist. Tanya pada yang pakar.

tapi kalau aku, dah turun beberapa kilo baru g kot.

5 ulasan:

Achan Sinclair berkata...

Mengikut kata dentist 80% wisdom teeth memang kua tak habis, ada yang menyorok dalam gusi.

Dan situasi lebih rumit kalau gigi tu tumbuh menyenget dan melanggar gigi tepi dia tu.

Lebih menyedihkan lagi gigi yang bersituasi diatas itu pecah atau berserpih dibahagian yang terdedah dan kalau kena air liur pun sakit.

Lebih sedih rumit dan kecewa bila aku (seorang penganggur) terpaksa membazirkan duit aku dalam RM600 hari selasa lepas untuk buat minor surgery cabut gigi tersebut..sakit sampai sekarang ni (tengah menaip)

Nor L Hussain berkata...

surgery? 600? agak2nya kalau x bedah... gigi tu akan ubah struktur muka aku x? tu yg aku concern tu...

zhoprenia berkata...

wah..menakutkan la.

Achan Sinclair berkata...

Kena air liur pun sakit woo..sanggup bayar 600..aku tak tipu

Tanpa Nama berkata...

Tgh sakit gg gak nie...gg geraham nie baek cbut.time mkn tergeser nyilu gler..bengkak pp...