Ahad, 3 Februari 2013

tahun baru, keje baru

hari ni ahad. last friday adalah hari pertama aku kat tempat kerja baru. perasaan aku? tak suka of course. tempat baru, orang baru, kerja baru yang aku tak faham. tapi aku tak la cepat melatah kata aku tak boleh coop. awal sangat lagi. baru hari first. tapi so far, ok la. pasal kerja tu colleague dah brief sket2. so aku pun xde la pressured sangat. tapi perasaan dumb tu mmg la aku rasa nak pijak2 je.

mengenang balik tempat kerja lama, aku sedih gila la. kenapa lah semua ni terjadi? kan bagus kalau company tu ok je. tapi mengenangkan nak patah balik, memang tak la. dah xde apa lagi yang tinggal kat situ. semua member pun dah blah. yang ada budak2 baru gak. buat apa? aku sedih, aku agak member2 lain pun hadap benda yang sama gak masa kat tempat baru. tapi apa nak buat, dah xde pilihan. mujur jugak ni ada gak company lain nak amik keje. hadap je la. tapi untungnya, aku masyuk. final week keje kat company lama, cheque project dapat, duit clear, maka gaji aku yang tertunggak tu pun dibayar. half. tapi masyuk la gak. sekejap je. bayar hutang, sikit balik. tapi xpe, ada la gak kan. kan?

aku berdoa pada Allah. semoga company baru aku ni akan baik2 je. aku pun baik2 je keje sini. klo boleh biarlah keje lama. malas ah, lepas 2 tahun tukar keje, lepas 2 tahun tukar keje. melainkan ada keje lagi best, nak naik gaji, aku tukar la. haha.

aku kena remind diri sendiri, keje baru ni keje yang best. at least best pasal tak yah jumpa orang. sesuai la utk introvert cam aku ni. hahaha.

2 ulasan:

Pemuda baik berkata...

Pada bulan Ramadhan,
Setiap malam setiap kali solat Terawikh saya berdoa pada Allah. Moga permohonan kerja di tempat impian tercapai. Tapi hampa, permohonan gagal. Bila gagal, terus lupa akan kerja impian tu, 3, 4 tahun berlalu. Akhirnya, doa pada bulan Ramadhan ketika solat terawih makbul dan ditunaikan Allah. Lambat dan seperti tidak berjaya.

Bermacam dugaan mendatang. Kalau doa kita belum dimakbulkan. Ada hikmah disebaliknya. Cuma jangan pernah berputus asa dengan Allah. Berdoa dan terus berdoa. Rezki ditangan Allah kan? :)

Nor L Hussain berkata...

Harapnya bila sampai masanya Allah mengabulkan doa aku, aku masih ingat sebab aku meminta padaNya.

Ya, rezeki ditangan Allah. Kamu, tahniah. :)