Khamis, 22 September 2011

tuntas jugak otak aku ni

masa puasa tu, geng2 sekolah lama aku, semua pakat nak cari baju raya. maka kami g kat satu shopping mall yang tak berapa terkemuka. kat situ ada show sempena raya. bukan runway show. tapi ada pelawak, penyanyi dan banyak kerusi.

baju semua mahal-mahal. membantutkan semangat nak terus berjalan. sebab penat, kami duduk kat kerusi. kami layankan je pelawak buat lawak, penyanyi bernyanyi dan penonton yang ...entah tak sempat nak perhati.

tiba-tiba.

satu group budak lelaki muda mudi agak hot yang aku sangat pasti lebih muda dari kami T_T, naik atas pentas. dah la hot, confidence plak tu. selamba jer. i sukew u know. *sigh. waste! kalaulah aku ada those confidence masa kena wat IT presentation~~ and u lads, ader those confidence, i hope that was not the only thing u do for life. klo tak, what a waste!

tapi ada 1 budak ni, paling confidence of all, aku macam kenal. sangat kenal. tapi masa dia introduce nama, jangan tanyalah, haram aku tak tahu. ok tu je ceritanya. jangan tanya siapa mereka, lagu apa, sebab memang aku tak tahu. suara pun tak tahu sedap ke tak sebab kami dah blah masa dorang dok sibuk bercakap.

tadi.

aku g usha photo member aku kat fesbuk.(bukan aku usha, photo tu yg mencapap kat news feed aku). eh! asal aku cam kenal adik dia ni? ok. u know lah kan, bila kita go through events in our life that's seem unrelated, event tu disimpan dalam neuron otak kat mana2, pastu proses linkage berlaku. tak lama otak aku terus link dua events tu. satu hipotesis telah dibuat.

kepastian perlu dicari.

aku g profil budak tu and walla! aku nampak so-call-entertainment company. dan profil pic dia tgh wat runway show.

patutlah, masa atas pentas tu aku cam penah tgk. tapi aku tak leh recall pasal the last image of him, that was 10 years ago masa dia sekolah rendah.

p/s: siapa sangka aku ada eidetic memory. haha.

Tiada ulasan: