Ahad, 18 September 2011

Magnum

tengok iklan ais krim magnum yang baru? magnum baru ni disaluti coklat belgium.

aku ada sejarah tentang ais krim ni.

dulu masa aku kecik, aku teringin sangat nak makan ais krim magnum. tapi sebab mahal sangat bagi seorang kanak-kanak, aku mintak kat ayah aku. sampai dia meninggal, dia tak belikan aku.

aku dah lupa tentang ais krim tu.

beberapa tahun lepas tu. rasanya bila aku dah habis sekolah. aku akhirnya beli ais krim magnum. ceit! tak sedap pun! biasa je. dah le ais krim vanilla manis tebal giler. dok gigit coklat habis bertabur jatuh. fail!

beberapa tahun lepas tu plak. semalam to be exact. aku terpengaruh dengan iklan magnum baru ni. pagi-pagi buta aku dah ke seven-E. cari magnum. aku pilih Magnum Truffle Chocolate. memang tak menghampakan!

aku teringat-ingat.

petang tu, masa makan kenduri arwah ayah member aku, aku telah berjaya mempengaruhi sorang member aku ni plak. balik tu kitorg gi seven-E. cari magnum. kali ni aku pilih Classic. masih tidak menghampakan.

tapi aku lebih prefer Truffle Chocolate. kurang manis. memuaskan.

calorie comparison ---> Classic (270 kcal) and Truffle Chocolate (200 kcal)

p/s: sorry xde gambar, takut TERpegi kali ketiga plak.

Tiada ulasan: