Khamis, 4 Ogos 2011

Dulu saya pernah ikrar untuk go green

x baik merungut bulan-bulan puasa ni kan?

tadi aku dpt 1 task. beberapa hari ni aku xde keje. aku free la kiranya. pasal keje 1 minggu ni aku dah struggle siapkan beberapa hari lepas. saje. aku mmg suka mcm tu. bersusah-susah dahulu bersenang-senang kemudian tu aku mmg amik secara core. sampai migrain aku siapkan task tu. sekarang aku nak goyang kaki. tak salahkan? keje aku siap. awal lagi. cuma hantar nantilah masa due.

maka, tadi aku dapat task lain. senang je task tu. bukan task aku secara specific. tapi since aku ni mahir lebih sikit guna Word dari akak admin, maka aku diberi mandat wat keje dia. Tak kisah. serius. bukan lama pun keje tu. kena main ngan alignment, table, kertas berukuran pelik dan printer. bukan wat dari scrath pun. benda dah ada. aku pun xde keje. ok jer.

masalahnya, benda yang diprint tu tak confirm lagi. cerrr bayangkan benda tu ada sequence dan tak confirm. meh aku bagi contoh.


ok, bayangkan aku kena print benda tu betul-betul ikut sequence dan tempat letaknya x boleh switch2. fix. dan benda tu x confirm. maka mengikut experience aku yang hanya beberapa hari lepas, nanti ada plak amendment nak menyelit tengah2 sequence tuh. contoh:


maka, aku kena print balik brand new 3 sequence after yang menyelit tuh :


in which i find, so tedious. So aku argue la pasal benda ni. pasal pembaziran kertas berukuran pelik tuh. Pastu colleague aku dah lain macam. ye lah. aku garang. tapi bukan aku argue pasal aku tak nak buat keje. tapi aku tak nak buat kerja sia2 even kecik macam mana pun. tak salah kan?

So, tak kira, aku kata, biar confirm then aku print sequence tu. diorang setuju, tapi x tau la rela ke tak.

Lepas-lepas tu, office senyap giler. termasuk superior aku. ni ha. bunyi aku menaip je kedengaran.

p/s: banyak gambar kan? aku rajin bukak paint wat segala, al-maklumlah, tengah free.

Tiada ulasan: