Ahad, 27 September 2009

A'ah Ada. Cane ni?

Kalau kita duk jauh dari umah, bila kita nak balik tempat tuh, lazimnya kita tertinggal barang. Tapi sis aku memang bengong tahap apa aku x tau, dia g bawa barang dari umah plak balik ke uni. Aku betul2 x kisah kalau dia bawa balik balang kuih raya or underwear aku, tapi ni dia bawak balik kunci motor aku satu-satunya. WTF. Kunci pendua plak dah lama hilang. Dia gak yang hilangkan. Bercerita pasal hilang. Dia memang paling terer hilangkan barang. Kamera, handset, kunci rumah, kunci grill, ic dah dua tiga kali, duit. Beberapa hari sebelum raya dia hilangkan dompet which means ic, licence, atm card, sim card spare, kad sspn etc all in once terus lesap. Dia balik ke kampung as pendatang. Owh tak, dia balik dengan copy of police report. Dan tentunya dengan duit pinjaman hasil simpati aku. Aku ingat serik la, sekali lagi dia menguji tahap kesabaran aku bila road tax motor aku pun berjaya dihilangkan. Dan klimaks ketereran dia adalah bila mak aku nak ke pasar pagi tadi dan cari kunci xde. Aku recall2 dia yang guna motor last. Aku sms dia as dia kat umah abang nak balik arau dah suh check mana tau dia terambil. Masa aku sms tu pun aku dah rasa diri cukup bengong of "takkanlah...". Tapi rupanya aku x la berapa bengong bila dia bgtau kunci tu memang ada kat dia.

Aku x percaya hal bomoh2. Tapi mak kata sekali lagi dia balik cuti memang mak nak bawa dia g mandi. Sis aku rasanya x perlu mandi, campak je depan parit busuk depan taman tu. Serik kot.

Tiada ulasan: