Sabtu, 23 Oktober 2010

ragam pelanggan

sabtu. tengahari.

aku, macam biasa. kerja. jaga kaunter.

gadis 1 dan gadis 2 masuk ke dalam PJK. muka ragu-ragu. dari pintu masuk aku sudah perasan. kedua-duanya berjalan ke arah kaunter.

aku senyum. menunggu pertanyaan. mereka juga senyum.

aku masih menunggu pertanyaan. dan mereka masih senyum.

mereka pandang satu sama lain, senyum.

aku masih menunggu. dah tak berapa nak senyum.

gadis 1: cakaplah... (menyuruh rakannya)
gadis 2: nak cakap apa? (bertanya gadis 1)
gadis 1: tanyalah apa-apa pun. (buat muka selamba macam tiada apa, siap pandang-pandang ke siling)
gadis 2 memandang aku dan mencuit rakannya: ko la tanya...
(gelak-gelak mereka berdua sedangkan aku kabur dengan situasi ini)
aku: nak apa dik? (aku buntu, nak fotostat ker? atau nak tanya pasal netbook percuma ker? atau nak print ker?)
gadis 2: nak guna CC...
aku: PC?
gadis 2: komputer...
aku: pernah datang tak? (aku dah bersiap sedia nak ajar kalau first timer)
gadis 1: pernah... (sabar je la aku)
aku: tahu guna tak?
gadis 1: tahu...
aku: gunalah...


p/s: ada juga yang hilang time lunch ni kang...

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

hurmmm...
biasela 2 manusia...
mcm2 ragam kowt =))