Ahad, 9 Mei 2010

GET OUT !

ada limit bagi timbang rasa aku. dan malam ini, limit itu telah dilepasi oleh 3 budak yang mmg layak diajar satu subjek khas tentang hormat.

ini bukan kali pertama untuk kesalahan serupa. dan amaran bukan lagi jalan penyelesaian. cuma hukuman. sebab dorang anak orang, aku tahu aku memang tiada hak untuk menyentuh apatah lagi meyakiti. jadi aku guna satu-satunya hak yang aku ada; halau mereka keluar dari tempat dimana kuasa aku tidak boleh dipertikai.

dan mengambil kira kesalahan mereka itu berkaitan dengan tempat ini, bukannya harta dan peribadi aku, maka itu menguatkan lagi semangat aku untuk menghukum.

mereka provoke sistem penggera pjk. aku sudah dengar bunyi penggera yang bingit dari jalan besar lagi. aku annoyed mengingatkan bagaimana rumah belakang pjk ini mengadu pada ketua JKKK kerana x tahan bunyi penggera satu ketika dahulu. penggera dibaiki supaya x over sensitif jadi orang rumah itu boleh hidup dengan tenang.

tapi sekarang, dengan sengaja, bebudak ni goncang-goncang grill sampai berbunyi sedangkan aku dah bagi amaran 2 kali. mereka tak hormatkan aku, sebab aku perempuan. jadi mereka ingat aku takkan marah. mereka gelakkan aku bila aku tanya siapa yang buat. budak ni tuduh budak tu, tuduh budak lain, tuduh budak ni balik. dan bila aku mula nak keluarkan nasihat, mereka gelakkan aku.

aku betul-betul marah bila aku sebut nama mereka bertiga dan tunjuk pintu keluar. mereka masih gelak. dan aku masih marah. aku suruh untuk kali kedua dan aku yakin, aku takkan suruh untuk kali ketiga. semua yang ada terkedu. termasuk budak-budak lain. pjk jadi senyap. 2 sudah keluar. tinggal 1. aku mula mengira. baru 2 dia dah keluar. perkataan terakhir aku dengar, "batak". mujur tak kata babi. kalau aku dengar babi, aku block nama dia sampai dia mintak maaf.

aku dengar budak yang baru masuk tanya kawan dia kenapa si polan tu menangis. tapi aku tak dengar ada sesapa pun menjawab.

biar dia tahu, sistem penggera bukan mainan. dan aku patut dihormati.

4 ulasan:

lulu berkata...

huhuu~~ caya la ko...aku tabik ko!!

aku tak sabar nak guna cara ko..bebudak sekarang ni memang haprak! bodoh tapi sombong! mcam mana nak maju??

lulu berkata...

maybe aku kasar sikit kata dorang macam haprak..tapi aku memang tak tahan dengan perangai bebudak sekarang..tak tahu nak hormat orang tua langsung

Nor L Hussain berkata...

tu la dia.... x yah marah2.... halau jer....grrr....gram.....

oniechan berkata...

susa jugak kje ko ni ekk..huhu