Ahad, 21 Februari 2010

days of restlessness, finally i let go

Sejak graduate, perkara yang paling menggembirakan tentulah mencari duit. income tetap tu dah cukup untuk buat diri rasa lega, namun side income yang boleh beranak-anak kalau rajin memang mengujakan. Seumur hidup aku, inilah kali pertama aku keje. Cari duit sendiri. Dan betapa excitednya dengan sedikit ilmu dan kepakaran kita boleh jana duit.

Aku mengaku aku jarang mengalami masalah kewangan. (Alhamdulillah) Mak dan abang aku memang sangat murah hati. Dan aku plak kedekut + jimat. Tapi hidup dengan wang pemberian orang lain, walau macamana kecil pun, mesti ada terasa sikit serba salah. Aku rasa tak berguna lebih-lebih lagi bila my younger sis lebih terer cari duit dari aku.

Jadi bila aku dapat peluang menjana duit, aku gelap mata sekejap. Aku terlupa tulang aku ni adalah sebahagian sistem biologi dan bukannya besi. Aku terlupa sekali sekala kena juga dimanja-manja. Bangun awal, tidur lambat. Keje 9-6 sambung 8-10 sambung wat kuih sampai larut malam. Direct selama berhari-hari. Akhirnya aku unorganize, penat, ngantuk, sakit kepala dan lebih teruk insomnia. Ya, ngantuk + insomnia = restless. Sampaikan semua yang aku wat rasa tak kena.

Hari ni mak officially berhenti keje kat kantin jadi aku juga officially berhenti wat kuih. Aku akan lebih fokus kepada apa yang sepatutnya aku letak as priority.

Wish me luck.

p/s: pad kinohimitsu yang ditampal pada kaki untuk mengembalikan keseimbangan tubuh jadi hitam, berminyak dan berlendir. Tepu dengan toksik ke badan aku?

Tiada ulasan: