Ahad, 22 November 2009

ya memang aku blur

aku tau ramai yang kata aku blur. dan ramai gak yg bengang bila aku buat donO time terserempak. x kira lagi yang senyum tapi x berbalas. yang kata aku sOmbong...

aku sebenarnya dah cuba sedaya upaya jadi orang yang menyenangkan. at least aku x pernah berniat menghampakan sebarang percubaan buat baik orang kat aku. tapi hakikatnya aku rabun. ya rabun. ditambah dengan aku tak suka pakai spec sebab rasa hodoh dan x pakai contact lenses sebab rimas.

jadi frame aku sangat limited. hardly attracted kat bnda2 sekeliling yang biasanya ada spontaneous motion. sebab mata aku nmpak blur jer. aku tau tentu orang yang senyum kat aku rasa bodoh bila aku wat donO lebih2 lagi kalau jarak dia dan aku jauh. Makanya, tolonglah senyum nampak gigi jadi aku nampak la korang tengah senyum. Bonus kalau pakai whitening toothpaste kasi berkilau plak.

Then korang tentu maki aku kenapa tak beli specs yang stylo jadi tak terbelenggu dalam this limited world of my own. Jawapannya senang tapi ntah terjangka ke tidak; aku rasa kerabunan aku ni dah menyumbang 50% kenaikan tahap keyakinan aku. Seingat aku, masa aku kat matrik, rabun aku tak la tinggi sangat, jadi aku ada la sket2 nervous n rasa insecure bila jumpa orang (ye, aku bukan orang yang suka jumpa orang sangat2) lagi2 kalau aku x kenal.

Tapi sejak masuk USM dan jadi budak sc cOm dan suka wat programming time hujung minggu dan baca buku C++ dan Java yang tebal nak mampus tuh, tambah dek diet low in vitamin A, aku jadi cenggini la. Tapi aku pun sedar, aku jarang nervous melampau cam dulu2 bila kena wat presentation. Makanya aku malas nak pakai. Sebab dah biasa, lepas2 tu kalau aku pakai pun specs (ni kalau aku yakin projector bodo tulisan tak terang) aku dah x gugup sangat2. Aku rasa ini perkembangan yang sihat.

Jadi setiap yang berlaku tu tentu ada hikmahnya. Semua orang pun tahu.

Tak kisah la korang nak cakap aku blur ke sombong. Lain kali panggil kalau nampak aku.

Tiada ulasan: