Rabu, 7 Januari 2009

Lelaki Paling Handsome

Hari ni nak buat entry gatal sikit. Pasal lelaki. Lelaki handsome.

Walaupun aku bukan playgirl, tak caya sudah. Aku suka gak tengok lelaki yang handsome ni.

Cumanya, definisi handsome bagi aku mungkin tak sama dengan pompuan lain.
Bagi aku, aku rasa lelaki tu handsome kalau dia ada nilai-nilai klasik dan konservatif, dan tentunya flawless manly face. Pakai fair-and-lovely tak aci erk. Mesti traditional good-looking. Rambut hitam.

Lelaki paling handsome aku pernah jumpa?

Ada. Seorang budak hayat batch 2005/2006 Kolej Matrikulasi Melaka.

Masa mula-mula aku nampak aku sempat fikir, pari-pari dari langit ker. Nampak sangat exaggerate tapi memang sangat-sangat handsome budak tu sampai sorang member aku terlepas cakap akibat terlalu terkejut ”Giler handsome mamat ni” Ala-ala minah drooling. Crowd kelas aku yang majoritinya pompuan skema tiba-tiba senyap. Semua orang fokus. Macam Piper Halliwell datang dan berentikan masa. Lebih handsome dari Farid Kamil dan Leornado Dicaprio. Yang paling bestnya, muka dia very Malay. Takde muka kacuk-kacuk. Muka humble. Lebih tepat kalau aku katakan muka perasan average. Aku rasa dia pelik semua kat situ tengok dia. Tapi dia tetap senyum balik kat kitorang-kitorang yang macam apa ni. Giler naïve!! Langsung takde sifat-sifat tipikal lelaki yang biasanya akan tunjuk konon-konon tak selesa diperhatikan OR pura-pura tak perasan diperhatikan dan berlagak macho aka cool.

Insiden tu sempat menidakkan fakta yang aku cipta sendiri: Lelaki melayu tak handsome kalau tak stylo.

Nama dia?

Tak tahu. Ingat. Yang handsome tu muka dia, bukan nama dia. Dia sesuai dijadikan halwa mata sebab halwa hati ialah seorang yang tak handsome pun.

Si Chubby D. Seorang Joe average.

2 ulasan:

Achan Sinclair berkata...

Terima kasih kerana meletakkan gelaran aku sebagai tajuk posting...terharu sangat..awch~

oniechan berkata...

owhh..da ade name manje! "si chubby D" weuuu~