Isnin, 5 Mac 2012

Sejak last update, banyak benda jadi... kerja makin busy, kena denggi, rasa nak berhenti kerja, entahlah.

macam2.

pengalaman pertama masuk hospital. kena ambik darah, masuk air. tak la teruk sangat sebenarnya. x teruk mungkin sebab masih diberi peluang hidup, tak mati.

sebenarnya, sejak beberapa minggu, atau bulan sebelum aku sakit, aku sangat sibuk. malam tidur lewat, asyik tenung komputer siapkan coding. even weekend pun duk terperuk dalam bilik siapkan kerja. sampaikan macam xde life.

sampailah, aku demam akhirnya. masa demam boleh mengigau buat coding. dan kecewa gila bila bangun semua coding tu hanyalah mimpi belaka. tension makin tension lah, sebab tak larat bangun dan kerja tak siap.

akhirnya sesudah 6 hari demam dan dua kali gi klinik, blood test klinik ketiga sahkan aku kena denggi. dan akhirnya jugak, aku let go semua belenggu kerja yang ada dalam kepala. dengan keputusan nak berhenti kerja. ye lah, masa sakit ni lain macam rasanya.

beberapa hari kena denggi tu, demam surut, tapi platelet tak naik2. makan banyak2 pun tak naik. barulah rasa sengsaranya kena makan. before ni kemain suka klo makan.

mujur juga, akhirnya sembuh. berhenti kerja punya cerita, nantilah, simpan dulu.

p/s: naik kerja, 2 colleague tender resignation letter. sorang lagi retired. err... aku ingat, aku je yang beriya...

2 ulasan:

zhoprenia berkata...

sambung blajar weh.... ;)

oniechan berkata...

aku pon penah kena demam denggi time drjah 6.kena thn ward seminggu.agak teruk la..tp alhamdulillah semua selamat :)