Selasa, 8 November 2011

Selamat berkorban

today i don't feel like doing anything...du du du du...

(ha...mula nak mengada2... tak takut makan gaji buta??? x berkat dow..)

ok2. jap lagi aku start. weekend tadi aku plan, since thursday friday ni aku kena turun ke Kuantan and wat training, aku kena pastikan system tu berjalan dengan baik. tapi sejak last week, aku ada sket confusion. punyalah aku godek-godek. still xde solution, terpaksa la aku meng-emel expert user cum system analysis system tu dan buat2 comel ignorent takut kena marah. aku berdoa, harap2 aku cuma tak faham flow, dan once dorang explain, semua ok. tapi at worst case, aku dah bersedia kalau system ni ada bug dan aku kena coding. alhamdulillah. flow je confuse. system ok. so aku x yah coding. sekarang xde keja.

semalam dan kelmarin hari raya korban. hari ni pun sepatutnya. ntah kenapa Selangor kerja. tapi aku tak kisah. aku dah puas raya.

tahun ni, raya korban sedikit berbeza. dan bagi aku, perbezaan yang membawa kepada kebaikan. bukan apa. raya korban tahun-tahun lepas bawa sedikit sentimental value untuk aku.

ceritanya camni. dulu, aku TER-jatuh cinta kat sorang mamat ni. Nama dia Adha. pastu aku suka sangat-sangat-sangat kat dia. Jadi setiap kali raya korban, aku teringat wish x matang aku kat dia. Urghh. sebenarnya, walaupun sekarang ni aku boleh bercerita macam benda ni bodoh gila. setahun yang lepas, benda ni langsung tak kelakar. malah sangat romantis bagi aku. bukan sekejap tau. 7 tahun. tapi penghijrahan untuk lebih mendekati Allah sejak pertengahan tahun ni telah melenyapkan sama sekali perasaan tu. Totally. so sekarang aku rasa sangat bodoh. tapi xpelah. x rugi pun. barang yang lepas jangan dikenang. aku bersyukur sebenarnya.

so, raya tahun ni, aku biasa2 je. lebih menghayati kisah pengorbanan Nabi Ibrahim a.s. dan Adha, aku harap itulah kali terakhir aku akan suka gila-gila kat seseorang. dan aku harap aku takkan pernah suka sesiapa lebih dari aku suka dia.

Sebab cinta yang hakiki itu hanya milik Allah. =) sesiapa pun yang menjadi pendamping kita, tu hanya pinjaman dari Allah. bila dia nak ambik, itu sebabnya dialah yang paling berhak. Manusia ni hamba Allah. Nyawa sendiri pun pinjaman, inikan pulak nyawa manusia lain.

oh. macam tak percaya. tapi, bye bye Adha. haha.

p/s: aku sedang cuba jadi lebih penyabar. susah. tapi doakan aku. =)

Tiada ulasan: