Khamis, 24 Mac 2011

story of me, my boss and ....

today was a fairytale...
You were the prince
I used to be a damsel in distress~~~

xde maknanya....

this is a story of me, and my superior...my project manager...my boss...
ya, 3-3 org yg sama..

we had ad hoc meeting pagi tadi...x sempat leisure2 layan fb sebelum develop module aku, boss sudah panggil bincang camne nak further develop system tu. ok lah kan. aku on jer. bawa buku, bawa pensel. tapi bos aku baik. so kami banyak sembang je. sambil2.

habis bincang part aku, bincang part colleague aku plak. ok, sudah mula masuk part database, sql query, bug bug bug.... pindah tempat lah, masuk bilik training, pakai projector.. cool la gak... dah lama aku x involve sangat ngan perbincangan2 memberangsangkan ni.

entah bila, boss aku start debug program plak. logic error. ah sudah. nak kena cari dalam code yang berselirat tu, ok, xpe lagi. cool. lagi cool bila ececeh, aku plak tunjuk bos aku, kat mana nak debug.

pastu pukul 1, x cool dah la. aku mengantuk giler tgk code lama2. pastu bos aku ni generasi otai. otai programmer yg dah lama x wat programming. sekali dia dapat debug 1 bug, dia sudah excited mau debug semua bugzzzzzzzzzz tu. walk memory lane ke hape. aku menguap2. makan gula2 dah 2 3. bos aku makan entah berapa. yang paling kami x boleh blah, bos aku, as i said, otai... camne dia coding tau? dia taip 1-1. sibuk aku pujuk dia copy paste jer. kawan aku pun pujuk2 gak... x sanggup kami tgk syntax error merah2 sana sini.

sampai 1 tahap, aku nak g toilet. member aku ikut. kat luar kami bercerita how wonder we are, dia boleh determine check 1-1 code tu, taip 1-1...hahaha... jauh beza ngan cara kami keje. kami kopipes je. try n error.

mmg core programmer la wei...akhirnya, dia memang berjaya betulkan semua bug, kecuali 1, x larat dah aku. aku mintak nak g semayang plak. pastu baru dia perasan, dia ada keje kat luar. haha.

maka, conclusionnya aku lunch pukul 5 hari ni. cool x keje aku?

Tiada ulasan: