Sabtu, 6 Mac 2010

bila hari Alzheimer sedunia?

21 September.

Bukan hari ini. Jadi mengapa aku asik lupa. Lupa semua benda. Hari ini aku terlambat punch in masuk kerja. Ternoda la rekod bersih aku.

Hari ini hari yang nyaman untuk dimulakan. Hujan. At least rungutan aku tentang cuaca panas yang berjaya meruamkan badan telah terjawab. Lebatnya hujan sampai aku seram dengar bunyi bumbung rumah sendiri. Oleh kerana aku tiada kenderaan berbumbung dan tiada boyfren yang boleh dipujuk2 untuk hantar pergi kerja (well itupun kalau dia ada kenderaan berbumbung) maka aku terpaksa tunggu sahaja hujan berhenti.

Tapi nak jadi cerita, hujan betul-betul berhenti 15 minit sebelum due punch in. Yeah. Memang sempat la nak meneruskan kegemilangan rekod bersih aku.

Ok, on the mark, ready, go.

Ok, Pukul berapa ni? Aik? Terlupa pakai jam. Masuk umah balik. Pakai jam.
Keluar semula. Sweater mana? Mana aku letak? Masuk balik cari sweater.
Jam, sweater, laptop... Ok.
Keluar semula, kunci pintu. Bukak pagar. Pakai helmet. Eh?
Kunci motor mana?
Walaweh... Dalam umah. Grrrrrrrrrrrrrrrrrrr....
Bukak kunci, masuk umah. Amik kunci motor. Keluar.
Semua ada? Pause sebentar. Ada.
Start motor dan pergi kerja.

Sampai2 dah pukul 9.07. 7 minit lambat... @#$%!@#@!!!!!

Punch in. Duduk jap. Keluarkan laptop. Set up sumer2.
Penat! Haus.

Eh? Mana botol air?

2 ulasan:

oniechan berkata...

alarr..7 min je..adehh!mmg da ditakdirkan haritu rekod bersih ko tercalar ;p

zhoprenia berkata...

haha...