Selasa, 3 Mei 2011

perubahan-perubahan yang aku tak suka

bukan selalu aku ada passion nak tulis blog. lagi2 sekarang ni. sejak kerja baru ni. sibuk sangat aku. apa yang aku sibukkan? sibuk study system. betul2 kerja sukar.

untuk pengetahuan korang, tiap2 minggu aku balik kampung. tak sior nak duduk sini time weekend. makanya, walaupun aku sebenarnya dah boleh dikatakan bukan penduduk Sekinchan lagi, tapi aku tak rasa camtu pun.

Weekend ni, jiran aku berpindah. jiran yang dah duduk rumah sebelah lebih kurang 10 tahun, akhirnya pindah. sedih, tapi yang paling sedih bila aku tak dapat tunjukkan emosi betapa aku tak suka dia pindah. emosi aku ni bukan boleh dilayan. nanti....

bila diorang pindah, banyak benda akan ikut berubah.

si suami seorang nelayan, dia pegi keje sangat awal. lepas ni takde lagi la bunyi enjin kereta pukul 6.30 lagi dah.

si isteri ngan anak perempuan suka ketawa kuat2 sambil tengok astro. lepas ni takkan ada lagi la dialog mak-aku "apa jugak la yang digelakkan cik edah ngan syikin tu?"

rumah dorang adalah pusat perhimpunan adik beradik time raya.sangat meriah. pasni bertambah2 sunyi la raya kami yang memang sunyi ni.

cik edah pandai n rajin masak. lepas ni takde lagi lah pinggan2 makanan melepasi pagar.

kalau kami buat bising, biasanya akan TERconsider orang sebelah, lepas ni....=(

paling penting, takde lah orang yang boleh aku harapkan untuk tengok2kan mak bila aku takde. risau betullah.

agak2nya...siapalah jiran baru aku?

1 ulasan:

zhoprenia berkata...

sdey pulak baca.... jiran lama pun macam sedara-mara.