Isnin, 27 Julai 2009

eko no money

lamanya x update blog... aku x peduli la..bukan ada yg singgah membaca pon...
hampir sebulan dirumah...oh mugkin lebih... menjadikan jiwa aku kacau...memikirkan arah tuju hidup aku selepas ini... tiba2 aku macam x tau apa yang aku nak... aku malas nak cari keje tapi aku juga x sanggup xde keje... jadi camne?

tadi kak pira dtg ngan mak dia ajak aku g KL.. ada program Train n Place... g mencuba nasib... but its so last minute aku x wat pape persediaan pon... n try utk menjayakannya dihari ahad memanglah sesuatu yg hampir mustahil... dan terus jd mustahil bila kedai photo di pekan tutup lepas maghrib... aku hantar msg kata x ikut la...document x lgkap...

bila memikirkan soal keje, aku jadi bad mood la... labih2 lagi bila mak dah hint2 psl dia nak berenti keje pas aku bekerja... terasa betapa besarnya batu yg menimpa bila dia nmpak penat sgt2 keje kat kantin sekolah tu..maunya tak...aku sendiri ingat macam mana aku dan kawan2 pecut selajunya sampai kantin bila loceng rehat berbunyi masa sekola rendah dulu... aku rasa klo aku keje kat kantin skang ni sure aku lari pecut balik umah plak bila bebudak tu rehat...

bukan aku tanak tolong mak, tapi aku x pandai... aku ni bukan berbakat sangat pon... selain baca buku, aku rasa memang x pnh wat mak sejuk perut atas sebab lain... apa je yg aku pandai...masak? tidak... meniaga? huh...aku ingat lagi aku terpacak kat gerai paman masa try tolong dia jual kuih kat bazar ramadhan dlu..aku mmg hopeless n helpless...tapi bukan aku x mencari langsung... aku nak keje satu tempat ni... sangat nak keje situ... tapi tarikh tutup permohonan pon lambat lagi... lagi lambat la dia nak panggil interview...ye...itupun klo panggil... tapi aku nak sangat2 sampai aku xde hati nak cari tempat lain la... aku kira macam ni la... biar aku x dpt baru cari tempat lain... baru tenang hati aku... ye la... cuba tempat lain padahal hati ke lain...susah gak kan?

1 ulasan:

lulu berkata...

mintak je mana2..mintak semua yang ada..pastu bila dapat offer banyak, then baru pilih..kehkeh...lagi orait mcm tu, betol x?